Перейти к содержимому



Фотография

Е30 Майка Гэйнора


Тема находится в архиве. Это значит, что в нее нельзя ответить.
Сообщений в теме: 34

#1 Kirillko

Kirillko

    VIP Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 508 сообщений

Отправлено 24 Февраль 2010 - 12:11

Built on a very tight budget, Mike’s Trampdrift E30 has been built with the sole intention of competing in drifting events across the country. His aim has been to be as competitive as possible in a car that costs the absolute bare minimum, while still meeting or exceeding all safety regulations. Winning round 2 of the Brittish Drifting Championship and achieving top qualifier at the EDC Knockhill round have shown that building a good drift car is as much about common sense and knowledge as it is money. As Mike’s main sponsor for 2008 I look forward to seeing more silverware in the 2009 season! Mikes car features a 6 point MSA compliant Chizfab roll cage with single door bar and single diagonal. Spec: • Shell 1988 BMW e30 316 2 door shell, painted in Tetrosyl Silver-04 Stripped out, interior painted hammerite black, engine bay painted hammerite white Custom box-section front slam panel and crossmember Bonnet and bootlid skinned, spare wheel well removed, box section rear chassis rail brace/crossmember welded in • Engine BMW 3.5 litre (M30B35) straight 6 engine from 735i, 225 bhp/215 lbft "e30.de" engine mounts for the conversion E28 535i radiator Sierra Cosworth twin electric fans E24 635i throttle cable E34 535i airbox with no filter custom 2-into-1 exhaust, standard e34 535i front section, extended to fit in transmission tunnel, then into a single 80mm pipe out of the rear quarter • Drivetrain BMW 535i gearbox (non-dogleg), standard LUK clutch E36 328i propshaft E30 325i gearstick and linkage, extended below balljoint to make short-shifter Welded "big case" 325i touring differential (3.91 ratio) • Suspension and Steering FK adjustable coilovers on the front Universal avo coilovers on the rear "Treehouse Racing" offset solid (nylon) wishbone bushes Custom (reduced negative camber) rear subframe Eccentric front top mounts for -1.25deg extra negative camber E36 steering rack fitted with Chizfab spacers for more lock Custom solid column PAS disabled and removed • Brakes Standard 316 solid discs up front, drums in the back with reinforced brake shoes Rally Design hydraulic handbrake fitted in place of standard cable handbrake New hard brake lines throughout • Interior 2x Sparco fibreglass bucket seats from 1995 1x 4pt black Driftworks FIA harness (driver) 1x 4pt red Willans FIA harness (passenger) Dished suede steering wheel Heater removed, dashboard stripped down, all switches placed in centre area of dash Battery fitted in boot between wheel arches • Safety Full BDC Pro/EDC safety spec Chizfab cage with Driftworks FIA rollcage padding 3 litre AFFF plumbed in extinguisher, nozzles in drivers footwell and engine bay pointing at fuel rail, pull cables in dash and external scuttle panel FIA cut off switch mounted in dash, pull cables on external scuttle panel • Wheels 15x7 ET25 BBS cross-spoke wheels, standard on e30s. 15x7 ET19 generic 5 spoke wheels, fitted with 20mm spacers up front to clear chassis rails • Tyres All part worns • Misc Tinted red rear lights iS lip splitter Smoked front indicators Single headlight conversion Black kidney grill Single wiper conversion Rear valance cut out between chassis rails Bonnet vent to clear viscous fan

#2 49ый

49ый

    VIP Member

  • BMW Club Belarus
  • PipPipPipPip
  • 4 199 сообщений

Отправлено 24 Февраль 2010 - 12:13

СУПЕР!!!! дай две...

#3 Kirillko

Kirillko

    VIP Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 508 сообщений

Отправлено 24 Февраль 2010 - 12:15



#4 Kirillko

Kirillko

    VIP Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 508 сообщений

Отправлено 24 Февраль 2010 - 12:26

а теперь фото:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

кто хотел подвеску занизить?

Изображение

#5 Kirillko

Kirillko

    VIP Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 508 сообщений

Отправлено 24 Февраль 2010 - 12:49

Выворот:

Изображение

#6 albinos82

albinos82

    VIP Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 2 570 сообщений

Отправлено 24 Февраль 2010 - 12:54

маниак какой то... 8)

#7 Kirillko

Kirillko

    VIP Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 508 сообщений

Отправлено 24 Февраль 2010 - 12:54

Изображение

#8 Spike

Spike

    Автосервис nkmotors.by

  • E30 Club
  • PipPipPipPip
  • 2 616 сообщений

Отправлено 24 Февраль 2010 - 12:59

у него тоже колпачков впереди нету, лошпек :D

#9 Kirillko

Kirillko

    VIP Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 508 сообщений

Отправлено 24 Февраль 2010 - 01:09

у вас так много общего!

#10 Зёбра

Зёбра

    VIP Member

  • BMW Club Belarus
  • PipPipPipPip
  • 5 676 сообщений

Отправлено 24 Февраль 2010 - 09:37

что-то я в спеках не прочитал что с редуктором. З.Ы. яркий пример, что дрифтогонку для начала можно построить достаточно бюджетно прямо в гараже, и даже валить на ней не реально - было бы желание и способности.

#11 Kirillko

Kirillko

    VIP Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 508 сообщений

Отправлено 24 Февраль 2010 - 10:28

Welded "big case" 325i touring differential (3.91 ratio)

#12 BMW535i

BMW535i

    crazyman

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 5 388 сообщений

Отправлено 24 Февраль 2010 - 10:30

Welded "big case" 325i touring differential (3.91 ratio)

#13 Зёбра

Зёбра

    VIP Member

  • BMW Club Belarus
  • PipPipPipPip
  • 5 676 сообщений

Отправлено 24 Февраль 2010 - 10:36

сорри, пропустил видимо... а вообще... мда.... 3,5 с 3,91 это... трогаться со второй, третья до 120где-то... и максималка на пятой в районе 190... число редуктора под дрифт... не более, зато 3,5 атмо хватает за глаза.

#14 suzuki

suzuki

    VIP Member

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 635 сообщений

Отправлено 24 Февраль 2010 - 10:49

О_о

#15 -Agressor-

-Agressor-

    BMW Classic

  • BMW Club Belarus
  • PipPipPipPip
  • 11 982 сообщений

Отправлено 24 Февраль 2010 - 01:25

почему машина должна быть таким УЕ***ЕМ внешне? :( ну хоть бы ровная... а то такой рыгалет... ппц, сматреть страшно. если у 3.5 коробка похожая по числам на м20, то на м20 с 3,91 на пятой отсечка 6400 наступает при 230 км/ч




Яндекс.Метрика